Himmelblå

I kveld vil jeg lufte en litt begynnende frustrasjon. Jeg kom etterhvert til å like den første serien av Himmelblå ganske godt. Kanskje først og fremst pga miljøet serien handlet om, samtidig som karakterene var ganske interessante og gjenkjennelige i et slikt småmiljø som ei lita utkantsbygd av og til kan bli.
Jeg såg altså fram til fortsettelsen av serien, men de tre episodene som hittil er sendtt av seriefortsettelsen minner mer og mer om hotell Cesar, som definitivt ikke er av mine favoritter,
Serien ser ut til mer og mer å hoppe fra scene til scene uten nevneverdig sammenheng, og nye figurer dukker stadig opp og skaper et mer og mer uvirkelig, uryddig og konspiratorisk miljø.
Spenninger mellom mennesker og grupper er jo med på å skape troverdighet, men det får da være grenser. Slike "alle mot alle" – opplegg som serien nå ser ut til å  gå i retning av synes jeg svekker realismen i fortellingen, og jeg vet ikke om jeg lenger kommer til å være med i seerstatistikken for serien.
Forøvrig mange gode skuespillerprestasjoner i serien.
Hva mener dere om seriefortsettelsen ?

8 kommentarer
    1. Jeg synes fortsettelsen var bra men at de kanskje kunne ha litt mer sammensatt fortelling for de hopper litt mye noen ganger. For eksempel da gamle mannen på gården kjørte traktor og sovne eller døde. Vi fikk aldri vite noe mer om det. Vi så bare at sønnen stoppet traktor og sa pappa. Litt rart men elsker serien ellers så skal se på det for det:)

    2. Har ikke fulgt med på denne serien så jeg kan ikke uttale meg:o)
      sv: Herlig når man ser slike ting som spirer da! Her er det for mye snø til at vi har funnet sånne ting enda! Så du slår meg alikevel!… hehe..
      ha en fin dag!

    3. Har kjent på at det er noe som skurrer, ja, men ikke skjønt helt hva det var. NÅ vet jeg det. Jenta mi og jeg har venta og venta, helt siden forrige gang (og det er lenge siden nå), vi ble begge så fasinert av serien. Denne gangen får vi ikke sitte i fred, guttene har funnet ut at vi er interessert i noe de ikke har fått med seg!!
      Skuespillerne er fantastiske, det ser ikke falskt ut, som i mange andre TV-serier. Så gøy at filmteamet valgte nesten helt ukjente skuespillere. Uansett om det har blitt dårligere “kvalitet” nå, så nyter jeg skuespillerne. De er herlig naturlige.

    4. Himmelblå er en opptur på tv spør du meg! Vi sitter her og koser oss veldig med serien og venter på Kim….:)
      og etter Himmelblå går jo Ingen Grenser, enda mer fantastisk spør du meg! Da sitter tårene lett i kroken,snakk om prestasjoner og vilje! DET er til å ta av seg hatten for! 🙂
      Du er flink med ord… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg