På turen…

…langs Storavatnet i dag i surt senvintervær ble andekolonien foret med oppskårne brødskorper.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Her er en liten del av gjengen. Skulle vi ha foret opp hele flokken måtte vi ha gjort et dypt innhogg i brødhylla. Men, vi tror nok at andre turgåere også forer fuglene. De var i alle fall ikke så sultne i dag.
SAMSUNG CAMERA PICTURES
Hun ser da litt fornøyd ut…
SAMSUNG CAMERA PICTURES
…han også.

Jeg kan forresten meddele at is og glatte hadde tint bort, så vi kom helskinnet, men litt kalde tilbake til “hulen” og godstolen…Nordavind og lette haglebyger gjorde turen litt utfordrende….

10 kommentarer
    1. Det er flott med ender, Når eg ser dei ligg og voggar så fint på vatnet, er det som eg kjenner dårleg samvit over at det eg likar best på kinarestaurant er and i plommesaus.

    2. Oldemorbloggen: Haha, du har så rett, ein anderett som kinamat smakar godt, men trøysta får vera at der er mange av dei, så dei er nok ikkje på raudlista enno…

    3. Jeg synes litt synd på gakk-gakkene om vinteren. Det er ikke så mange av dem herover, men jeg har sett stokkender i Glomma ved garden der jeg har vokst opp. Synes hunnene også er fine, sjøl om de ikke er så fargerike som hannene. Bra det har blitt tryggere tur-føre! 😉

    4. Du var nok lur som tok turen til andedammen i går. I dag har du vel mer enn nok med å få inn avisa (med eller uten klogger). Her er -5, sol og fint, men fuglene på brettet maser om mat, så jeg får finne fram fuglefrøene. Ha en fin dag i drittværet!

    5. karidansen: Jeg tror at endene holder seg ute mot havet om vinteren hvor de kan finne åpent vann/sjø. De som befinner seg i vann som ligger inntil turområder lider nok ingen nød om vinteren for der er mange som har brødsmuler til dem…
      Vakre og tillitsfulle er de…

    6. Pedro: Nei, i dag ble det helt andre saker på programmet. Var på Haukeland til en forundersøkelse, i morgen blir det et 4-timers opplegg med formål å åpne en lukket åre i hjertet. Den har vært stengt i 20 år, så det er i overkant spennende…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg