Kommer ikke våren så lager vi den sjøl.

Basert på tidligere påskeerfaringer ville en av mine svigersønner være litt proaktiv mht å få tatt sitt påskebad i år. Når vannet på landsstedet viser 5 grader er det bare hardhauser som utfordrer den temperaturen.
Derfor

ble det gått til anskaffelse av en vedoppfyrt badestamp, og første del av påsken gikk med til grunnarbeidet.


skulle monsteret på plass og til det trengtes muskler.
Men

endelig stod stampen klar til prøvekjøring. Den kan jeg dessverre ikke vise dere, men lover et bilde av vidunderet i bruk når gubben tar turen oppi en gang ut på sommeren, hehe.

Jeg kan ellers fortelle at den unge garde først tok en runde i stampen for så å avkjøle seg i vannet (5 grader) dere ser i bakgrunnen. Deretter opp til nye runder i stampen (35 – 40 grader). Lufttemperaturen på badetidspunktet var -1 grad, så dette var for drøyt for gubben. Men familien ellers såg ut til å ha det helt topp i stampen.

Som man kan se gjenstår en del før anlegget er helt ferdig, men det kommer nok etter hvert.

14 kommentarer
    1. Hei du <3 Håper du har hat en fin påskeferie og at uken som tilbake til hverdagen har vært super! :0)
      Ville bare ønske deg en fin dag. Kos deg så masse. Klem fra Marthe Elise.

    2. Så deilig!
      Jeg har bestemt meg for at når jeg blir “voksen” SKAL jeg ha en sånn stamp. Om det blir i min gigantiske hage til min gigantiske villa på landet eller på hytten vet jeg ikke helt, men jeg skal ha en sånn stamp en gang 🙂
      Det ser så utrolig deilig ut 🙂 Sitte i bikini og lue og et glass rødvin. Helt fantastisk.

    3. Det er både godt og sosialt med sånne badestamper. Vi har jacuzzi på terassen, noe ungdommen også er veldig begeistret for. Jeg og gubben bruker det jo også innimellom når vi vil slappe av. Det var et riktig idyllysk sted dere har landsted på.

    4. vestlandsfrue: Vi har det bra ute i Øygarden, og badestampen kommer nok å bli flittig benyttet, av og til også av gubben. Den sosiale siden er også viktig. Ha en fin dag.

    5. Ja, dette blir gode greier når Vårherre ikke gir deg ønsket badetemperatur i havet. Men sjekk fundamentet før du entrer stampen. Ellers er det godt å ha deg på plass igjen. Du finner alltid noe å “fore” oss med. Ha en fin dag.

    6. Pedro: Vel overstått påske. Nei, du vet kystens folk er ikke rådløse og badestampen er vi jo vant med fra barnsben av. Vi må ha oss en snarlig SKYPE.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg