Avskilta frå bloggen ?

No har Blogg.no visst lagt om systemet sitt, og eg har mist tilgangen til innlegga frå bloggvenene mine. Er dette ein systemfeil, eller er det rett og slett ei utsiling av mindre lønsame bloggarar. Som kjend, reklamepengar renn vel ikkje inn i hopetal med ein gubbeportefølje med få fylgjarar. I frustrasjon over kjensla av å verta avskilta av blogg.no laut eg ta tastaturet fatt, og då kom dette rimet fram.
PS. Det vill vore kjekt om nokon av mine bloggvener vil gje tilbakemelding om dei ser dette blogginnlegget.


Google.

Utdatert ?

Blogg.no ryddar visst i arkiva sine
og gamle kallar skal tydelegvis ut.
For brått forsvann alle venene mine
og attende åleine, sat ein eldgamal gut.

Eit innlegg eller to i veka var ikkje nok.
Det gav vel for lite pengar i kassa.
Nei, vekk med alle med gåstol og stokk
som rundt på kjøpesenteret går og tassa.

Bloggno er visst for dei unge og vene
dei med tusenvis av daglege hits.
Nei, no gjeld visst mest dei formfulle pene
med botoxnebb og oppblesne tits.

Gubben har heller ikkje skrive bok,
han vil ikkje utlevera seg sjølv og slekta.
Han får halda seg i si sidræva brok
og halda seg utafor influecersekta.

Livsrøyndom er visst berre noko «ræl»,
sprettrumper og puppestell er no i vinden.
Men stasjlivet kan verta ein akilleshæl,
når livsrøyndomen møter mannen og «kvinden».

Bloggtida er antakeleg slutt
litt leitt å kjenna seg kasta ut.
Bloggabsistensen vert nok ikkje akutt,
og gubben har ingen surmula  trut.

Hyggeleg har det vorte i ti lange år
kor mange innlegg vart publisert.
Men, når ein så utgåttdatoen får,
skal ein ikkje sitja slegen og resignert.
 

Skrivinga kjem nok å halda fram,
Skrivekløa gjev seg nok ikkje lett
Så gubben får ta seg ein velfortent dram,
og innsjå at han ikkje har rumpe med sprett..

13.12.2018.M-m.
 

12 kommentarer
    1. Du skriver utrolig godt! Håper du fortsetter skrivingen lenge. Det er fornøyelig lesing og bloggtida må ikke ta slutt ennå 😊

    2. Hahahahaha! “Botoxnebb og oppblesne tits!” Herlig! Jeg er med på flyttelasset, men her er det smått stell med både nebb og tits – sjøl om jeg definitivt kan være litt nebbete av meg! Leste kommentaren din inne på mitt innlegg. Skrev et svar, men tror det “forsvant”, Jeg er nemlig heller ikke så vel bevandret i det nye ennå. Du får beskjed på epost om at du blir flyttet! Så får du et nytt passord som du kan bruke til du får lagd deg ditt eget. Foreløpig går jeg inn på bloglovin for å følge mine bloggvenner. Jeg får dem ikke opp i feeden min. Jeg vet ikke om det fortsetter slik, eller om det er fordi alt er nytt. Du er nok ikke “avskiltet”, men skjønner godt din frustrasjon! Uansett håper jeg at du ikke gir deg med skrivinga!

    3. karidansen: Takk for fin orientering, da roer jeg ned og avventer jeg aksjon fra blogg.no. Din måte å uttrykke deg på, i alle fall på bloggen; vil jeg kalle klar tale, og ikke noe nebbethet, og klar tale liker jeg godt. Derfor har jeg heller ikke hatt politiske ambisjoner.
      Du må ha ei fin helg i tigerstaden.

    4. Atle:Takk skal du ha Atle. Det er jo litt frustrerende når mediet en bruker forandrer utseende og bruksmetode uten skikkelig info. Men OK, ingen big deal.
      Vi skal på Terminus og feste i kveld, ikke hvert år Liv fyller 75.
      Håper at dere har det bra og at vi ser dere i julen.

    5. Du er jo en helsearbeider med bloggen din, først og fremst på deg selv som forfatter disse morsomme og tankevekkende diktene, men også på oss lesere som får mosjonert lattermusklene og satt i sving tankeaktivitet – rene seniordansen for hjernen. Nei, det var dårlig nytt at bloggen blir borte, kanskje vi skulle ta på oss den gule vesten og rusle ned på stortinget; vi finner oss ikke hva som helst!

    6. Kjekt å lese om noe annet inne på bloggen 🙂 Du får iallefall verden til å virke litt lysere.Har stresset litt rundt de siste mnd pga dødsfall i familien og 75 års kalas for min far i går. Jeg fikk jo nesten lyst til å starte opp igjen med nye humor fortellinger. Tenker stadig på nye måter å skvise litt “svart”humor ut på 😀 Ønsker deg en fin søndag

    7. Pedro: Haha. En sånn gulvestaksjon hadde kanskje ikke vært dumt, men det er kanskje heller slik at gubben får erkjenne at han ikke følger helt med på denne versjonsgaloppen lenger. Det får holde med å holde seg ajour med de nesten månedlige versjonsendringer på bankappen.
      Vel, jeg får i alle fall prøve å få mitt desemberhymne ut på bloggen – så får vi se hva som skjer videre.
      Ha ei rolig julestri.

    8. FISHGIRL: Du må bare fortsette. Du har i alle fall en trofast leser/følger. Vi må vel kanskje karre oss over til den nye versjonen av bloggplatformen snart.
      Ha en fin adventshelg.

    9. Kan ikke skjønne at din blogg skulle være mindre lønnsom en min for eksempel… Hadde ikke du kommentert hos meg etter jeg “flytta over” hadde ikke jeg sett innlegget ditt nå (man kan jo søke etter en og en blogger..men det har jeg foreløpig ikke hatt kapasitet til etter alt det nye). Nå har jeg lagt deg til på bloglovin.com..så får jeg se om innlegga dine dukker opp der, kan ikke så mye om hvordan det funker enda…eller har du Fb og legger ut innlegga dine der kanskje ? ! Vil gjerne fortsette å få med meg artige/reflekterte tanker og ord fra deg så håper ikke det tar slutt.. Lykke til med blogging og kos deg med førjulstiden :)) Annebe

    10. annebe.blogg.no: Takk for hyggelig kommentar. Det blir spennende å se om du får innlegget mitt på bloglovin.com. Jeg får jobbe litt med saken å se om jeg får karret meg over dit. Ellers linker jeg innleggene mine til FB under fullt navn (Magnus Alvheim).
      Ha en vider fin førjulstid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg