Ja, så er det over oss…


Google

..sykkel-VM. Gubben må innrømme at han var litt skeptisk til at man legger et så stort arrangement til en “liten og trang” by, og at man mer eller mindre stenger byen over en uke…
MEN, vårherre var tydeligvis ikke enig med gubben og sendte bredvillig sine stråler, og sin flotte sensommer over regionen vår allerede på åpningsdagen, og den gamle grineknarken lot seg rive med sammen med utallige askøyværinger. For det var på øya vår, Askøy det hele startet , må vite.

Her hadde vi rigget oss til med en vikingleir, og som dere ser har en av de bolde vikingkvinner nettopp stått opp og holder på å forberede seg til dagen.

Gubben fant det tryggest å parkere i nærheten av noen skjold, for senere på dagen viste det seg at det skulle avholdes et slag på vannet i bakgrunnen.

Vikingskipet ligger klar til innsats.

Som man ser er her dårlig med vind i selene, men de bolde vikinger visste selvsagt råd. En liten Mercury ordnet med framdriften og krigen kunne bryte ut.  Da krigen startet fant gubben det sikrest å trekke seg tilbake, men den ble behørig vist på TV senere på dagen.

Så tilbake til sykkelfesten. Her står gubbens residens flaggsmykket klar til å ta i mot syklistene som skal passere like framfor terrassen.

Løypen står klar. Det er like før det braker løs…

Først kommer politiet og klarerer løypene. Og så er de her…

…temposyklistene.

De fyker forbi oss i sitt fargerike utstyr. Sykkel-VM 2017 er i gang. Lykke til!

6 kommentarer
    1. Hehe..grineknarken du.. trur ikke det ! Følger ikke så mye med på sykling , men får med meg litt på nyhetene og slikt.. Hyggelig når det foregår i fint vær for de som er med og dere som ser på.. Mange fine bilder… Fin uke videre …

    2. Når det er fint vær, da er det fint over alt, og spesielt i Bergen. Etter mange grå og våte dager måtte jeg ta en titt på nedbørstatistikken, og der fant jeg at Oslo hadde hatt en måned med over 100 mm nedbør, så mine antakelser var korrekte. Men til sammenligning fant jeg at Bergen det siste året hadde hatt én måned med under 100 mm, de øvrige lå over både 100, 200 og hele 300 mm. Der har du årsaken til at Bergen ikke ble hovedstad, men dere er flinke til å trekke turister til Norge, og færre blir det ikke etter det glansbildet dere viser fram nå. Fortsett å vise oss bilder.

    3. annebe: Jeg innrømmer gjerne at jeg var litt kritisk til sykkel-VM i byen mellom de sju fjellene, men legger meg helt flat når jeg ser hvor bra det ser ut til å bli. Det er en folkefest – rett og slett! Ha en fin dag.

    4. Pedro: Måtte du rippe opp i nedbørsstatistikken vår, hehe… I går gikk jeg en tur på Torgalmenningen, og der var det internasjonalt så det holder. Eksotiske fingerretter, fremmede språk, sol og varme. Jo, Bergen kan arrangere! Skryt-skryt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg